Kaviareň je
miestom relaxu po stresujúcom dni, ale aj možnosť nakopnúť svoj aktívny deň, vychutnaním si dobrej kávy, alebo mliečnych kávových nápojov.
Celý proces kaviarne však treba vidieť komplexne – od vstupu hosťa do kaviarne až do jeho odchodu, od uvítania po platenie.
Začína sa to prvotným očným kontaktom personálu so zákazníkom, nasleduje pozdrav – jasný a zreteľný, potom usadenie hostí alebo byť im pritom aspoň nápomocný, perfektná obsluha so správnym stolovaním, napríklad s detailami ako je smerovanie uška šálky, umiestnenie lyžičky, nahriatie mlieka, spôsob komunikácie, platenie a samozrejme rešpektovanie osobnej zóny zákazníka.
Ďalší kameň úrazu je tvorba cenníku a názvov kávových nápojov. Aj napriek asociácii kaviarnikov, výrobcov kávovarov a príslušenstva, nie sme schopní za roky si vytvoriť jednotné názvoslovie kávových nápojov pre kaviarne. Majitelia nemusia vytvárať niečo nové, stačilo by len prevziať celosvetové pomenovania. Lenže nám sa tu tvoria hybridy s názvami ako „piccolo“ alebo „espresso so 100 ml vody“. Pravdepodobne bude jednoduchšie naučiť ľudí, čo si majú žiadať, ako prinútiť kaviarne, čo majú ponúkať.